torsdag 11 november 2010

Boken 9----->

Jag var ute och gick..
Sent på kvällen.
Jag hade vart hos Lisa, och hon hade haft tjejmiddag.
Mamma och pappa var hemma men arvid sov så dem kunde inte gå ut och möta mig.
Jag var ganska trött för klockan var strax efter 11 men det var mycket trafik.
Plötsligt kommer en bil i full fart mot mig.
Jag blir rädd och står alderless still.
PANG, nu är jag här!
På ett ruttet sjukhus helt förlamad.
Varför skulle det just hända mig....
har jag inte varit tillräkligt snäll gud?
Det måste finnas en anledning till att jag har hammnat här.
Jag måste få reda på det..
Men om jag lämnar sjukhuset kanske jag aldrig mer kommer att få se honom.
Han betyder mycket för mig fast han egentligen inte existerar!
En fånig dröm, vad ska jag tro....?
Eller föresten varför ska jag ge upp om det har gått såhär långt?
Jag måste tillbaka och det är fort!
Men hur?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar